Blog

Dag 36 - Moreton Island

Vandaag om kwart voor 6 op, om half 7 moet ik in het centraal station zijn voor mijn reis naar Moreton Eiland. Daar aangekomen zitten er een man of 18 voor de gate te wachten. Eerst worden er 9 voor een groep 2 dagen fraser eiland opgehaald. Vervolgens een bus van 10 voor Moreton eiland, maar voor een dag trip. Ik blijf heel alleen over daar. Dit vond ik al raar en heb toch voor de zekerheid me horloge nog maar een keer gecheckt of de tijd wel goed stond en niet op NWS tijd!

Nadat ik heb gevraagt of het alleen 1 dag was en niet 2 dagen. En toen naar de fraser groep of het niet Moreton was ben ik weer gaan ziten. Na 10 minuten kwam de tour guide vragen of ik niet zat te wachten voor fraser Eiland. Na een menuut kwam hij nogmaals terug om te vragen dat ik toch echt niet "Sebastiaan" was! Wat bleek, hadden ze me bij de verkeerde tour geplaatst!!! Nou lekker dan. Ik bellen naar het kantoor. En zo aardig als ze waren kreeg ik me totaleboekings bedrag terug als ik zou cancellen. Maar er is geen accomondatie mogelijk als alles vol zit en wat moet ik met twee extra dagen in Brisbane. Dus na 10 minuten overleggen kon ik de Fraser tour voor het zelfde geld doen, en was ik opweg, voor de 2e keer, naar Fraser Island.

Vanauit brisbane is dit 3 uur rijden en na een lunch en shopings in Rainbow beach, hebben we de pond naar het langste zand eiland ter wereld genomen. Het eialnd waar de stranden worden gebruikt als snelwegen, waar ook echt 120 km per uur word gereden, is 142 km lang. Nadat we alle spullen gedropt hadden op de camping en de 10 km verder gelegen accomodatie, zijn naar het gestrande schip gereden. deze had ik al een keer gezien, maar nu 4 jaar later zag het er toch weer erger uit. Wel leuk was dat je door de eb er nu omheen kon lopen. Volgens een van de mannen van de overheid kwam dat maar weinig voor.
Hierna zijn we naar de koud water rivier gegaan, ook dit moest ik natuurlijk nogmaals doen en ging als enige stroom afwaards van de "120 miljoen gallon water per dag" rivier. Al dit water komt vanuit een bron en is zoet. Vervolgens gingen we voor een wandeling. Via rainforest en daarna gigantische zand duinen naar een verborgen meer geweest. Geweldig water na zulk warm zand. Hier zwommen karpers en kleinere vissen in, maar die zijn natuurlijk banger voor jou dan jij voor hun hoeft te zijn. Ik lag als eerste in het water. Na een tijdje lag ook een van de 2 Japanners er in die schijnbaar toch niet zo goed engels konden. Er was verteld dat het erg stijf af liep en volgens hun konden ze zwemmen. Dit bleek echter niet zo te zijn toen er eenste onder water bleef. Na een "help me please" doken we het water in om de verdronken jongen te redden. Schijnbaar al in een shock, want veel kon hij zich er niet meer van herrinneren! Gelukkig was er ook een verpleegster bij, die ondanks haar vakantie, nog precies wist wat te doen. Nadat we de 3,2 km terug gewandeld waren zat de dag er al weer op. Bij de camping grond werd ik afgezet met nog 3 andere. Na een koude en verfrissende douche hebben Beatriz (een Spaanse van 38.) en ik gekookt. Terwijl ik de BBQ deed maakte zij de sallade. De sat? en de worsten smaakte erg goed met onze sallade. Om half 8 was het donker en de muggen waren overal. Nog even snel water gekookt voor de volgende morgen en de tent in.

Gratis 1,25 ontvangen
Word gratis lid van MoneyMiljonair en ontvang 1,25 aanmeldbonus!
MoneyMiljonair.nl

Toktokcity
Oud barnevelds archief bestaande sinds 2004
toktokcity.nl

Sebto Technische Oplossingen
Voor al uw hosting, ontwerp en onderhoud aan websites en installaties.
sebto.nl

Wereldreis Nieuw Zeeland
Van Amsterdam via Los Angeles naar Nieuw Zeeland en Australi?. En terug over Hong Kong. Een wereldreis in 7 weken. Lees het verslag en bekijk de foto's